Hoe zorg jij ervoor dat je bestaande klant een loyale klant wordt?

Koester je bestaande klant!

In deze tijd steken organisaties veel geld en tijd in activiteiten om nieuwe klanten aan te trekken. Naast het aantrekken van nieuwe klanten is het belangrijk om ‘de achterdeur goed dicht te houden’, om je bestaande klanten te behouden.

Uit onderzoek blijkt dat je winstgevendheid met 25% tot 95% kan toenemen als je 5% meer klanten behoudt. Het werven van een nieuwe klant kost je zes keer zoveel als het behouden van een bestaande klant. 

Nieuwe klanten zijn zilver en trouwe & loyale klanten zijn goud!

Dus steek niet alleen tijd en geld in het aantrekken van nieuwe klanten, ook in het behoud van bestaande klanten….creëer winstgevende en loyale bestaande klanten!

Hoe pak je dat aan? Enkele tips:

  • Luister naar je klant. Vraag wat er speelt op dit moment bij je klant. Vraag of hij tevreden is over jouw dienst of product. Vraag om feedback.
  • Ken je klant. Weet waar je klant mee bezig is. Zowel op zakelijk als op persoonlijk vlak. Bouw een oprechte relatie met je klant op.
  • Zorg voor een goede service. Kom je afspraken na. Los problemen direct op. Lever meer dan de klant verwacht.
  • Wees extra flexibel. Probeer je dienst of product nog meer af te stemmen op de behoefte van je klant. Doe iets meer moeite voor je klant.

Er zijn een heleboel tips om loyale klanten te krijgen.

Ik ben benieuwd naar hoe jij er voor zorgt dat je bestaande klant een loyale klant wordt!

Plaats je reactie hieronder en deel je ervaringen!

Heeft jouw organisatie behoefte aan meer loyale klanten? Neem contact met me op en ontvang  praktische tips en adviezen. info@vanderlindenconsultancy.nl

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *