Tips voor meer loyale klanten! #2

blog-loyaliteit

Tips van ondernemers voor meer loyale klanten!

In mijn blog van afgelopen week: Tips voor meer loyale klanten #1 heb ik enkele tips gegeven over hoe je meer loyale klanten kunt krijgen.

Enkele ondernemers hebben hierop gereageerd en hun tips wil ik graag met jullie delen.

Tips van ondernemers:

  • Blijf vooral jezelf bij klanten en prospects en doseer alle verkregen (waardevolle) tips en handvatten, zodat alle partijen zich comfortabel in de relatie blijven voelen.
  • Zeg wat je doet, en doe wat je zegt. Ook wanneer je niet kunt waarmaken wat je hebt afgesproken is het zaak hier open over te zijn. Eerlijk duurt het langst!
  • Lijkt het mij dat je deze vaardigheden sowieso moet bezitten als goede verkopen.
  • Probeer niet alleen nieuwe klanten binnen te trekken (en die vaak met crappy service weer even hard buiten werken) met leuke aanbiedingen. Geef juist je vaste klanten bonussen en kortingen!
  • Behandel je klant als een VIP: geeft hem een extra behandeling & service, veel meer dan hij verwacht!
  • Het gaat erom wat de klant ervaart, wat voor herinneringen hij er aan overhoudt. Geef je klant een beleving die hij nooit meer vergeet.
  • Zorg voor maatwerk, de individuele klant kan zoveel mogelijk zelf kiezen, uit het totaalaanbod kan hij zijn eigen pakket samenstellen.

Heb jij nog tips? Deel je ervaring hieronder. Of stuur dit blog door aan iemand in je netwerk voor wie deze informatie interessant kan zijn.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *